Cheesecake :)

Yay! Jag har gjort en cheesecake! Tyvärr kan jag bara receptet på bottnen för att jag fuskade lite. Mamma hade redan gjort fyllningen :P
I alla fall, här är receptet på bottnen:

10 Digistivekex
50-75 g smör eller margarin
1/2 tsk kanel

Gör så här:
Krossa digistivekexen i en skål. (Det får inte finnas några stora bitar, men det gör inget om den inte ser ut som fin sand, det blir nog inte ens gott om den ser ut som sand...)
Under tiden du gör det, smälter du smöret i en kastrull.
Blanda ner kanelen och rör om och häll sedan ner det smälta smöret.
Rör om igen och häll ut blandningen i pajformen. Platta sedan till med händerna så att den får en bra yta och tryck upp lite på kanterna så långt blandningen räcker.
Om det blir för lite smör, kan du bara smälta lite till och ringla i en spiral runt om i formen och sedan trycka till lite mer. Sedan häller du i fyllningen som jag nu tyvärr inte har receptet till, men det kan du leta upp på
http://www.tasteline.se till exempel, om du inte vet en bättre hemsida :)

Den blev lite brun, men tydligen ska det vara så. Jag tycker i alla fall att den inte ska vara det ^^ Och förresten är det hjortronssylt på biten... ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0