Sveriges sämsta OS på 104 år

Jag sitter och jobbar med primtal. Det är i och för sig inte så svårt, men det är irriterande då jag är väldigt dålig på division, haha. Verkligen, jag måste öva på det... Egentligen behöver jag inte göra den här matten men det är ju bra om man kollar vad man kommer göra i detta kapitel i matteboken och jag övar lite i förväg... Jag har förresten inte haft mattebok sedan i femman! Jag älskar ju skolböcker! I min förra skola (kunskapsskolan) skev man ut tonvis med papper istället som gjorde att man tyckte att allt var tråkigare och de fyllde också upp skåpet riktigt ordentligt! Jobbigt... Detta är bättre! :D Engelska läxan har jag nästan gjort klart, men jag fastnade när jag skulle berätta om vilket "program" (program=engelska) jag har valt och varför. Menar de linje eller inriktning? Om de menar linje blir det natur och om de menar inriktning blir det matte data, men hur skriver man det? Haha! Några i gruppen svarade ju "Technical" eller någonting liknande och det är väl en inriktning? Eller är det en linje? Jag har ingen aning... hehe... Probleeem...

Jag gick förresten till biblioteket nyss och de har gjort om jättemycket! Jag har inte varit där på ett tag pga sommarlovet så jag fick fixa pinkod och lära mig de nya datorgrejjerna, men det var hyfsat lätt. Väldigt lätt faktiskt. Man trycker på låna, sätter i kortet och knappar in pinkoden. Sedan lägger man boken på den röda cirkeln och tar ut kortet. Välja kvitto eller ej måste man också. Inte svårare än så! Jippie! Jag gillar det nya systemet!

På väg hem från biblioteket såg jag en löpsedel som många förmodligen har sett. Metro hade skrivit "Vårt sämsta OS- På 104 år". Kanske inte det bästa som hänt Sverige precis... Var bara tvungen att ta en tidning... Här är artikeln!
Men nu borde jag faktiskt sluta skriva och fortsätta med mina små primtal!
KRAMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0