Torsdag

Hejhej! Nu har jag precis kommit hem och är jättetrött. På svenskalektionen idag skulle vi helt plötsligt skriva en krönika och läsa upp den för gruppen (4 personer) och sedan lotta ut en att läsa inför hela klassen på 30 personer. :S Det blev inte min som tur var. Jag kom inte på något ämne, men jag tog lärarens idé om att skriva om märkeskläder. Det var några som skrev typ om droger, invandrare, stress och optimism. Min var typ den enda materialistiska krönikan :P Men det behövs väl också antar jag... hehe.

Kemiläraren överraskade oss med ett försökskaninsrace... Lite skumt. De hade gjort en uppgift som senare eventuellt skulle bli ett nationellt prov i kemi. Det provet skulle vi alltså göra, men det påverkade inte betyget. Man skulle välja ut en grupp i det periodiska systemet (som typ borgruppen, ädelgaserna eller alkalimetallerna) och skriva det man visste om det, hur de olika ämnena används nu för tiden. Jag skrev om kolgruppen. Jag visste lite om dem eftersom att jag som tur var hade gjort läxan... Men men, det går inte på betyget så det gör ingenting om jag bara hade IG kvalitet eller någonting... he he...

Hur som helst ville jag göra reklam för filmen som snart kommer. Det är baserat på Stephanie Meyers böcker om vampyrer typ. :) En tjej som blir kär i en varmpyr. :) :) Mina älskade små favoritböcker! :D Tänkte ha den där i några dagar :D

Förresten!
Det där förra inlägget skickade jag egentligen under skoltid (mms) så jag hade inte lektion klockan nio på kvällen om ni undrar :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0